Lite svammel om ingenting

Dagarna går vare sig man vill eller inte. Just nu vill jag att dagarna ska rusa fram som de aldrig gjort förr. Det gör dem icke. Men som tur är så rullar de på lite snabbare än än snigel i alla fall.
Jag undrar fortfarande när jag ska vänja mig vid att jobba 5 dagar i veckan. Jag är lika trött varje morgon och lika trött varje kväll när jag kommer hem. Det är tur att jag har en väldigt bekväm soffa, men inte så bekväm att man somnar i den. Hur som helst orkar jag inte göra så mycket annat än att sitta i den och vänta på att jag ska gå och lägga mig, och hur skönt är det inte att gå och lägga sig när man är supertrött och dessutom veta att det går en till dag frammåt!

Nu är det verkligen dags för sommaren att komma. Jag hade totalt glömt bort att den ens finns något som heter aprilväder. Enligt termometern är det 5 grader ute men det känns som 0. Jag vägrar att inse att det fortfarande är vinter i april så därför envisas jag med att använda skinnjackan och gå och frysa lite lite varje dag, istället för att ta på mig en varm jacka.
Över lag verkar det som att årstiderna vår och höst börjar försvinna i Sverige. Det blir halva året vinter och halva året sommar, eller 8 månader vinter och 3 månader sommar snarare...

Nåja, är väl dags att sova strax. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0