Sista veckan i Salta, hemma i snöiga Sverige i tårar

Hemma igen i gråa trista Sverige. Inte ens en liten skymt av våren, nej då, här välkomnas man med ett snöoväder, man tackar!

Sista veckan i Salta var minst lika fantastisk som de två första, förutom att jag fick tillfälligt snyftatacker för att jag visste att jag snart var tvungen att åka hem. Men vi ägnade sista veckan åt fler utflykter. Vi åkte till Cafayate, ett stället 4 timmar därifrån. Vi åkte med en guidad buss och chauffören berättade lite om de olika platserna vi åkte förbi. Jag förstod ungefär hälften eftersom han bara pratade spanska, men det var roligt att se naturen och de fantastiska bergen liknande ett litet grand canyon. Vi åkte bland annat förbi en vingård där vi fick prova vin och vi fick mata lamor med majs =)






Sen gick vi lite mer på stan också, jag kunde inte få nog av att titta på alla roliga saker man kunde köpa. Det blev många fynd men jag kunde ha köpt ännu mer, men det var tur att jag inte gjorde för min väska vägde 24,5kg när jag åkte hem. Som tur var behövde jag inte betala något extra för det. Tjejerna i check-in mumlade något på spanska om vikten på planer och 23 kg, men jag låtsades vara oskyldig och de lät mig gå.

Sen var på en till utflykt med motorcykeln ca 40 minuter (tror det var norrut) till Caldera. Bara lite ont i rumpan, men det var också väldigt fint, en slingrig väg med massa träd och galna bilister. Vi stannade uppe på en kulle och drack lite cola och tittade på den fina utsikten.





Avslutade vistelsen med en mysig fika med hela släkten och på kvällen gick vi ut och dansade, Bachata. Vi var de enda på dansgolvet eftersom alla andra verkade föredra salsa, det tackar jag för, mer plats åt mig att svänga volangerna på! Vår utgång resulterade dock i att det bara blev 3h sömn innan jag skulle upp och ta flyget. Men det var lika bra för jag lyckades sova 8 timmar på flyget tror jag. När jag vaknade upp var det i alla fall bara 2 timmar kvar till landning i Frankfurt :)

Det sista jag gjorde innan vi åkte til fygplatsen var att säga hejdå till sköldpaddan, söt!!



Mamma och pappa kom och hämtade mig på flygplatsen och vi åkte hem till mig och kollade igenom alla 900 bilder som jag hade tagit. Sen fick jag middag och matlådor också :) Sen var det bara att påbörja jobbveckan och inleda med lämning direkt, men det gick smärtfritt och nu är det äntligen helg igen som jag kan ägna åt att packa upp och återställa mig till Sverige. Till råga på det otäcka vädret som mötte mig så sträckte jag ryggen första dagen också och har haft ont hela veckan så jag har inte kunnat komma igång med träningen. Men idag skiter jag i det och går och tränar i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0