Tråkigt att va sjuk!

Sitter hemma och är sjuk. Började få ont i halsen igår och feber. Men jag gick och la mig tidigt och har vilat hela dagen så jag hoppas att det är en kortvarig sjukdom och att jag är frisk igen imorgon! Har ägnat dagen åt att lära mig mer spanska. Jag hittade en väldigt bra sida med 8 gratislektioner som jag ska gå igenom. Väldigt bra och pedagogisk och inte så seg som många andra. Traggla glosor lär man sig inte så mycket på, jag måste sätta det i ett sammanhang och lära mig bygga meningar, annars är det ju ingen ide att kunna en massa ord.
Förutom detta har jag bara vilat och tittat på TV, lagat mat och tittat på mer TV. Vet inte riktigt hur tiden har gått men nu är den i alla fall 10 och jag ska gå och lägga mig strax.

Igårkväll hände också någonting som inte hänt på länge, som jag är väldigt dålig på, men egentligen tycker är ganska trevligt när jag väl kommit igång: jag började läsa en bok! Jag gick och la mig klockan 9 så jag var ju inte dödstrött egentligen och helt plötsligt så plockade jag upp en bok och började läsa! Som tur var är det en enkel bok man snabbt kommer in i, vilket betyder att jag förmodligen kommer att läsa ut den för en gångs skull! Inte som de 3 senaste böckerna som jag börjat läsa men som ligger påbörjade på hyllan!

Nu är det dags att sova så jag är frisk imorgon! Håll tummarna! Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0