Inte någon vind i seglen

Idag gjorde jag en mindre missbedömning på morgonen som jag fick lida för. Enligt termometer och enligt vad jag kunde se var det 10 grader och sol. Haleluja tänkte jag och sket i jackan. Det visade sig rätt snart att jag glömt att ta vinden i beräkning för det var nästan så att man blåste bort när man gick ut för dörren, för att inte tala om Hammarby sjöstad som ju är ett jävla blåshål även när det inte blåser.
Förutom detta så hade jag redan vaknat på fel sida och var på ett väldigt dåligt humör, man får hoppas att jag i alla fall lyckades hålla masken lite inför arbetskamraterna så att de inte fick lida av det.

Mitt humör går väldigt i vågor. Idag var tydligen en skitdag, men oftast brukar jag försöka hålla mig rätt pepp ändå. Men den här väntan och den här ovissheten börjar gå mig på nerverna. Att andra ska få bestämma vem an ska få vara med och när man ska få vara med den. Och att inte få rätt information från början ska vi inte tala om för då lär mitt morgonhumör komma tillbaka gånger 10. Jag vill bara att dagarna ska flyga förbi, om det så ska va svinkallt hela sommaren så bryr jag mig inte om det, bara dagarna går fort så att jag får vara med min älskling igen.

Det är bäst att gå och lägga sig nu så att alla fall den här dagen kan kryssas i kalendern.
Jag säger god natt i hopp om att vakna på en bättre sida i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0